Lidt om os og foreningen

Lidt om os

LOLLANDS VÆVEFORENING

holder til på Slemminge Gl. Skole, Engestoftevej 112, 4990 Sakskøbing.

Vi har nogle dejlige lyse og rummelige lokaler.

Vi har  plads til 24 store væve, og vi har vævekurser mandag dag & aften.

Man behøver ikke være medlem for at gå på vore kurser, men selvfølgelig ser vi det gerne.

Som medlem kan man købe sin egen nøgle, mod et depositum, så man kan arbejde, når det passer bedst.

Tirsdag har vi hele vinterhalvåret medlemsdag fra kl. 10.00 - ca. 18, hvor man kan komme og arbejde med det håndarbejde man har gang i, udveksle erfaringer og få en snak med andre medlemmer. Vi har nogle væve til rådighed om tirsdagen, som vi bruger til fællesprojekter.

Lollands Væveforening startede som en forening med interesse for vævning og spinding.

Dette har nu bredt sig til også at omfatte andre tekstil lignende hobbyer – gamle såvel som nye.

Udover vævning, har vi kurser i taskefremstilling, pileflet, strikning og hvad der ellers rører sig blandt medlemmerne.

Foreningen deltager i kunsthåndværkermarkeder og udstillinger året rundt på Lolland og Falster.

Lollands Væveforening
Engestoftevej 112