Nyhedsbreve

Her kan du læse de nyhedsbreve som bliver sendt til medlemmerne i ny & næ.

Nyhedsbrev d. 26.03.2020

Kære alle
Sikke tider vi er i. Håber I har nok håndarbejde derhjemme, for vi
fastholder lukning af vores lokaler til efter påske. Som
myndighederne anbefaler.
Det vil sige at vi skal finde ny rengørings dag, som jo var aftalt til
på tirsdag.
Der er stadig 2 gange væveundervisning tilbage og de vil blive afviklet i
april eller maj afhængig af hvordan det hele ser ud til den tid.
Vi ses på den anden side og pas nu godt på jer selv og hinanden.

Nyhedsbrev d. 13.03.2020

Kære medlemmer

Lollands Væveforening følger myndighedernes anbefalinger & lukker vores lokaler og aktiviteter ned i 14 dage, til og med d. 29. Marts 2020. Derfor er taskekursus, som skulle være her i weekenden aflyst og flyttet til weekenden d. 09. & 10. Maj 2020. Tak Lizzie.

Mandagsvævning og tirsdags medlemsdage er også aflyst i denne periode. Forhåbentlig får væveholdene en ekstra dag med Linda i april, vides ikke for nuværende.

Absolut ingen kan være interesserede i at blive smittet med Corona og heller ikke være med til at sætte sygehusvæsnet skak mat, fordi for mange bliver syge på en gang, så det er vigtigt, at vi alle følge myndighedernes vejledninger.

Når dette forhåbentlig er vel overstået om 2 uger (ingen ved det) har vi aftalt en forårs rengørings dag d. 31.03. kl 13. Vi hygger med kage og kaffe efterfølgende.

Vi er nu kommet på FORA´s kursus-tilmeldings program, jubiiiii. Det vil sige at ALLE fremover skal derind og tilmelde sig & betale vores kurser, find link ”kurser” på vores hjemmeside. Vi tager forbehold for begynder fejl og vil meget gerne have besked, hvis du finder nogen. Giv besked til vores nye kursusleder Anne Vinter; 60834944 men helst til mail; moloney@fejoe.dk Har du ikke mulighed for det, skal tilmeldingen aftales med Anne Vinter.

Og så fik vil endelig Susanne Kjær i hus med alt hvad der har med kassér jobbet at gøre. Så skal I have fat i hende er det på mail; sussannekjaer26@gmail.com

Fremover vil dette nyhedsbrev også findes på vores hjemmeside, plus dem der er udsendt i 2019.

Vi ses om 14 dage, pas godt på jer selv & hinanden i mellemtiden.

Mvh. bestyrelsen, skrevet af Pernille

Nyhedsbrev fra Lollands Væveforening d. 9. Januar 2020

Husk, det er på søndag, den 12 januar kl 10, at vi holder den traditionsrige nytårskur for medlemmer.
I år skal vi væve bånd. Medbring garnrester fra dit sidste viskestykke projekt, et bælte + en ret mad til buffeten. Foreningen giver drikkevarer.
Helle demonstrerer båndvævning på en båndvæv. Anne viser på en spjældvæv.
Spjældvæve kan lånes på dagen, og kan købes for 100 kr. Ingen tilmelding, bare kom.

Og det er igen tid til at betale kontingent, 700 kr. for 2020 på Bankkonto 0682-2830020819. Tekst: dit navn + kontingent.

Der er stadig er par ledige pladser på Lizzie´s fantastiske taskekursus, som afholdes lør og søn d. 14. & 15. Marts.

Og så en reminder om at den ordinære generalforsamling i år bliver afholdt d. 04. Februar kl. 19. Foreningen byder på ostebord og drikkevarer. Indkaldelse følger snarest.

Nyhedsbrev fra Lollands Væveforening d. 24. september 2019

Mandag d. 07. Oktober efter formiddagskurset, mel. Kl. 14 & 18, samles vi og cleaner vores lokaler. Der skal ryddes op, støves af og støvsuges. Kl 17.30 spiser vi pizzaer efter endt dont. Maden betaler foreningen.

I uge 42 er vi med i en udstilling i Vestergade i Maribo. Vi anvender de samme ting, som lige nu udstilles på Nysted Bibliotek. Det foregår i et stort butikslokale, sammen med mange andre tekstilhåndværkere med mere. Det ville være så godt, hvis nogen af jer ville bruge et par timer på at være til stede i åbningstiden. Henvend dig til Lena Holsko; lena@holsko.dk

Onsdag d. 06. November får vi besøg af Vibeke Lindhardt, som vil lave et debatskabende foredrag om bispekåber. Mere information senere.

Vi har stadig enkelte pladser tilbage på Lizzies taske kursus, samt på Bodil Nielsens kursus i specielt genbrugs skind og pels (plus nyt), se mere på vores hjemmeside.

Til alle som væver, men ikke går på kurserne. Husk at der fra årsskiftet skal indbetales 50 kr. pr. halvår pr. væv for materialer.

Overfør beløb til konto; 0682-2830020819. Tekst; Dit navn + væv.

Fortsat godt efterår

Sommer Nyheds brev fra Lollands Væveforening 26.06.19

Her kommer lige en kort beskrivelse af hvad der sker i vores skønne forening & lidt om hvad du kan gøre.

Kurser Alle efterårets og nogle forårs-kurser kan nu findes på vores hjemmeside. Husk at tilmelde dig. I løbet af efteråret bliver kursus tilmelding elektronisk på hjemmesiden. Det glæder vi os til ;o)

Lokalpuljen Lena & pernille skrev ansøgning, på opfordring fra FORA. Og vi har fået en bevilling på Kr. 13.200, som er givet til at købe speciel lamper til de store væve.

Bod på onsdagsmarked i Maribo D. 10. & 17. Juli, mellem kl. 10 & 17,  er vi at finde i bod på torvet i Maribo. Lena er torveholder. Og det ville være godt både med selskab på dagene, men især arbejder, som kan vises frem og give blikfang og evt. sælges. Og rigtig gerne ting med fejl, så alle ikke tror at vi er verdensmestre ;o)

Åbent Hus/Åbne Atelier Igen i år har vi tilmeldt og givet tilskud til Guldborgssund Kommunes Kunst

Arrangement. Og igen i år er det den 10. & 11. August. Mellem kl. 10 & 17.

Vi i bestyrelsen er selvfølge ansvarlige for dagene, men kom endelig og arbejd, og tag igen diverse med som kan vises frem. Og ikke mindst; RYD OP rundt omkring din væv, så lokalerne fremstår rimeligt.

Udstilling på Nysted Bibliotek i hele september. Her er det Ruth som samler udstillings ting. Pernille & Ruth står for opsætning og nedtagning af udstillingen.

Foreningens dag i Nykøbing d. 14. September fra kl. 10-14 tilmelder vi os en bod, og foreløbig har Lena & Pernille besluttet at vi vil sidde og båndvæve. Men kom meget gerne med.

Foredrag d. 06. November kommer Vibeke Lindhardt og giver et foredrag om bispekåber. Vi vender tilbage med praktiske oplysninger senere.

Bøn HUSK at trække gardiner for, når du forlader lokalerne, garnerne falmer i solen. Linda er i gang med at sy nye gardiner.

Kontaktoplysninger:

Anna Olsen, 61384300, afo@waoomail.dk

Lena Holsko, 61770809, lena@holsko.dk

Ruth Felbo, 30956076, ruth.felbo@gmail.com

Og nu er det nu, at du finder kalenderen frem og får noteret alt det spændende. Vi håber I vil være med til

at fremme og oplyse om vore forening, så vi kan får flere kursister og medlemmer.

Og ha så en vidunderlig sommer.

På vegne af bestyrelsen

Hilsen Pernille Kofoed