Design og sy

af stof du selv har vævet

Design- og sykursus for vævere eft. 2020

Dit smukke vævede stof fortjener at blive udnyttet godt i et flot design og et professionelt sy-resultat. I dette forløb vil vi bruge god tid på at arbejde med designet. Stoffets mønster kan kræve store eller små flader, forskelligt fald og et godt mønster. Vi kan lave lige det, som du ønsker. Du får hjælp til at lave mønsteret, vi syr op i et prøvestof og til sidst guides du igennem sy-processen. Vi mødes hver anden uge, så du eventuelt kan nå at arbejde lidt videre hjemmefra mellem hver kursusgang.

Medbring: Egen symaskine og tilbehør til den (evt. forlængerledning), sytråd, velegnede symaskinenåle, lagenlærred til prøveopsyning, lineal, stiftblyant, tynd tusch, viskelæder, målebånd og knappenåle. Det er fint, hvis du har gjort dig nogle tanker om designet, inden du kommer. Hvis du har lyst, kan du tegne nogle tegninger eller medbringe nogle udklip, som matcher noget af det, du gerne vil lave. Resten laver vi sammen.

Kursusdage: lørdag d. 5.9., lørdag d. 19.9., lørdag d. 3.10. og lørdag d. 17.10. Hver gang fra 10-15.

Kursussted: Slemminge Gamle Skole

Underviser er Marianne Thiim, som har 22 års erfaring som underviser/vejleder på designskoler. Hun er tidligere selvstændig med egen butik og produktion. Hun er bl.a. uddannet på Viva i Herning og på Københavns Tilskærer Akademi.

Ledige pladserLedige pladser

Kursusnummer