Nytårskur 2020

Nytårskur

Søndag den 12. januar 2020 fra kl.10 til 15, eller til vi ikke gider mere.

I år skal vi lave noget simpelt. Vi skal væve bånd.

Det er Helle Lose og Anne Svendsen, der står for ”underholdningen”

Anne vil vise, hvor nemt det er at væve bånd på en spjældvæv, uden alle mulige indkøbte dippedutter. Det eneste værktøj, der skal anskaffes, er en spjældvæv. (Vi har 18 til udlån og ca. 6 til salg). Alt andet er noget, man har i huset. I skal allesammen væve et bånd i jeres egne farver.

Helle vil vise hvordan man bruger en båndvæv. Fordelen ved den, fremfor spjældvæven, er at man ikke skal bruge sin ryg som trendstrammer, og man er ikke bundet fast til den. Til gengæld fylder og koster den mere. Helle medbringer en opsat båndvæv, som I kan prøve at væve på + hun viser på foreningens båndvæv, hvordan man sætter den op.

Medbring:

Hvis I har en spjældvæv, så tag den med. Derudover et helt almindeligt bælte, ikke for spinkelt, så I kan sætte båndet fast i jer selv.

Selvfølgelig kan man udvikle redskabsbeholdningen, hvis man vil væve masser af bånd, men det er ikke nødvendigt, bare for at væve stropper til sine hjemmevævede viskestykker og håndklæder.

I skal medbringe noget garn. Cottolin er meget godt at væve stropper af. Det kan f.eks. være resterne fra jeres håndvævede viskestykker. Der må gerne være mindst to farver. Har I ikke garn på lager, så er der noget i lokalerne som kan købes af Linda. Der kan også væves bånd i uld, til f.eks. at kante strikkede eller vævede ting med.

Frokost: Som vi har gjort i mange år, medbringer vi hver en lille ret mad til fællesbordet. På den måde undgår vi tilmeldingspligt, og det er i øvrigt smadder hyggeligt. Foreningen giver drikkevarerne.

Venlig hilsen Helle og Anne, mobil/SMS 21445068